KVB SEKURITEITS STATUS

KVB SEKURITEITS STATUS

BOERLAND OR WASTELAND

BOERLAND OR WASTELAND

KVB NOTIFICATION

Total Pageviews

Tuesday 27 December 2011

"EK WIL TERUG NA POLISIE".



Sewe jaar van hel. Sonja Carstens het met die oudpolisieman Eugene Clarence (38) gesels oor sy stryd om
 heraangestel te word ná ’n noodlottige nag in 2004.

Mnr. Eugene Clarence, ’n voormalige inspekteur by die Pretoria-Wes
-polisiekantoor, is in 2005 summier ná ’n tugverhoor ontslaan nadat
 daar bevind is hy het insp. Steve Thoka “gejag soos ’n dier” en wou
 ’n trofee van hom maak.
Sewe jaar lank hou Clarence voet by stuk dat hy die dronk Thoka op
 12 November 2004 uit noodweer doodgeskiet het.
In November het drie regters van die arbeidsappèlhof Clarence gelyk
 gegee en gelas dat hy terugwerkend heraangestel word. Die polisie
 moet ook die koste van die aansoek betaal.
Wéér het die polisie aansoek gedoen om spesiale verlof om appèl in
die appèlhof in Bloemfontein.
Ook dié aansoek is verlede week met koste van die hand gewys.
Maar steeds hou die polisie aan.
Volgens kol. Vishnu Naidoo, nasionale polisiewoordvoerder, win die
 polisie regsadvies in oor sy volgende stap.

“Sodra die polisie besluit het wat hom verder te doen staan, sal
 Clarence se regspan daarvan ingelig word. Totdat ’n besluit geneem
 is, beskou die polisie die saak as sub judice,” het Naidoo gesê.
In hofstukke hou die polisie vol dit was onnodig vir Clarence om Thoka
 te skiet. Thoka het immers sy vuurwapen ook op verskeie ander
 mense gerig sonder om hulle te skiet.
Volgens die polisie moes Clarence bloot sy kollega se dienspistool
 gaan afneem en hom gearresteer het.
Thoka se familie het jare gelede reeds belangstelling in die regstryd
 verloor.
Ook die direkteur van openbare vervolging (DOV) het in 2005 die
 moordsaak teen Clarence in die Pretoriase landdroshof teruggetrek
 nadat die ballistiese toetse wat op sy vuurwapen gedoen is nie die
 koeël aan Thoka se doodskoot kon verbind nie.
Die polisie het nie enige ander lede wat dié nag op die toneel was se
 wapens getoets nie. Clarence weet nie of iemand anders ook geskiet
 het nie.
Tog het die voorsitter van die polisie se tugverhoor geweier om die
 uitslag van die ballistiese toetse as bewysstuk te aanvaar en is
 Clarence nietemin ontslaan.
Clarence, ’n instandhoudingsbestuurder op Modimolle, sê as hy toe
 geweet het wat hy vandag weet sou hy nooit daardie Vrydagnag gaan
 werk het nie.

Die gebeure is steeds glashelder by hom. Thoka het dronk opgedaag
 vir werk en is huis toe gestuur sonder dat sy dienspistool by hom
 afgeneem is.
Op pad huis toe het Thoka sy gespande vuurwapen op vroue in
 Pretoria-Wes gerig.
Insp. Manie van Wyk, die skofbevelvoerder, is saam met Clarence
 en nog twee polisielede agter Thoka aan om sy dienspistool af te neem.
Toe hulle Thoka kry, het hy sy pistool op hulle gerig en gesê hulle
 moet hom uitlos. Clarence het hulp ontbied.
Thoka is in ’n donker veld in.
Met behulp van lugfakkels om die veld te verlig is hulle agter Thoka aan.
 Thoka het wéér sy dienspistool op hulle gerig en hom nie gesteur aan
 Clarence se twee waarskuwingskote of versoeke dat hy sy vuurwapen
 moet neersit nie.
Toe neem Thoka staande posisie in en in ’n breukdeel van ’n sekonde
 skiet Clarence.
“Van Wyk het gevries toe Thoka sy wapen op ons rig. Ek het geweet hy
 is dronk, maar ook besef hy is opgelei om te skiet en dat hy 80%
 akkuraat moet kan skiet.
“Die polisie lei jou nie op om iemand in die skouer te skiet nie. Jy word
 opgelei om te skiet om dood te skiet. Oor ’n afstand van 36,7m het ek
 in ’n donker veld geskiet, Thoka het geval, ek het hulp ontbied,” vertel
 Clarence.
Hy is op die toneel in hegtenis geneem weens Thoka se beweerde moord.
“As jy pistoolskiet doen, skiet jy nooit verder as 15m nie. Om iemand in
 die nag oor dié afstand in die kop te skiet, is ’n frats. Ek het gemik vir
 sy bors.”
Hy het drie nagte in die polisieselle geslaap voordat hy op borgtog
 van ­R5000 vrygelaat is – geld wat sy vrou, Sanette, by familielede
 moes leen.
Die egpaar se seuntjie, Brandon (7), was toe vyf maande oud.
Op Thoka se roudiens het offisiere geskreeu: “Killers will be killed.”
’n Plakker met dieselfde woorde is op die kantoordeur van die
 misdaadvoorkomingseenheid geplak waar Clarence gewerk het.
“Nag ná nag het ek bykans nie ’n oog toegemaak nie.”
Eers is daar met sy motorfiets se remme gepeuter. Toe met sy motor
 s’n ook. “Ek het heeltyd oor my skouer gekyk. Ek het my bevelvoerder
 gevra om my oor te plaas na die Hercules-polisiekantoor, binne ’n
 dag was dit van krag.”
Clarence moes ná Thoka se dood hoor Thoka is in Januarie 2004
 onbevoeg verklaar om ’n vuurwapen te besit toe hy nog by die
 Pretoria-Sentraal-polisiekantoor gestasioneer was.
Nie ’n woord is gerep oor hoe Thoka ’n dienspistool bekom het nie,
 veral omdat daar hangende aanrandingsklagte teen sy naam was.
Niemand is ook aangekla weens die versuim om Thoka se dienspistool
 dié nag af te neem nie.
Ná Clarence se ontslag moes hy dringend werk soek om kos op die
 tafel te kry.
Sy vrou was swanger met hul dogtertjie, Nikita, nou vyf jaar oud.
“Ek het eiendomme probeer verkoop, by die Casbah Roadhouse in
 Kerkstraat as ’n toesighouer gewerk en loodgieterwerk vir ’n
 vriend gedoen.”
Clarence het mettertyd ’n pos as veiligheidswag by ’n wildreservaat
 buite Bela-Bela gekry. Daar het hy gehoor mnr. Giovanni (Johnny)
 Abbatemarco (58), vermoorde sakeman en wildplaaseienaar, is
 op soek na ’n instandhoudingsbestuurder.
“Ek het my CV gestuur en hy het my genooi vir ’n onderhoud. Ek het
 my hele verhaal vertel – ook dat ek my afdanking betwis. Hy het my
 ’n kans gegee,” vertel Clarence.
Hy werk steeds vir Abbatemarco se seun, Angelo.

Clarence vertel sy probleme in die polisie het nog voor Thoka se
 skietdood begin – op die dag wat hy Vincent Ntengo, Gauteng se
 voormalige omstrede speurhoof, aangekla het van regsverydeling.
 Ntengo het twee beskuldigdes vrygelaat wat Clarence gearresteer
 het voordat die dossier aan ’n aanklaer voorgelê is om te besluit
 of daar ’n prima facie-saak is.
Ironies genoeg het mnr. Werner Kruger, die prokureur wat die afgelope
 sewe jaar sonder vergoeding verbete om Clarence se heraanstelling
 ba­klei, tóé vir Ntengo opgetree.
Ntengo het in 2006 die polisie se diens verlaat nadat hy skuldig bevind
 is aan onder meer menseroof en min­agting van die hof.
Volgens Kruger moet die polisie reeds meer as R1miljoen aan salaris
 en byvoordele aan Clarence uitbetaal wat hy die afgelope sewe jaar
 verbeur het.
Ná alles wil Clarence steeds terugkeer na die polisie.
“Ek mis die uitgaan na tonele, die ondersoekwerk, die verskil wat ’n
 mens vir die gemeenskap kan maak, al is dit hoe klein.
“Maar as ek my wéér in daardie situasie bevind, sal ek nie weer skiet
 nie. Daarvoor was die afgelope sewe jaar net te erg.”